האם מפלגות הימין התאחדו לבלוק טכני אחד גדול?

אפרים דוד 1 Comment on האם מפלגות הימין התאחדו לבלוק טכני אחד גדול?

זהירות! ספקולציה: הבקשה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ממתפקדי הליכוד, הציוץ הלא ברור של יו"ר "האיחוד הלאומי" בצלאל סמוטריץ' והאמירה המפורשת של שרת המשפטים איילת שקד | בחירות תשע"ט

נתניהו ובנט צילום: Haim Hornstein
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בחירות תשע"ט. הבחירות לכנסת ה-21 ממשיכות לייצר כותרות רבות. מול ההיתכנות של איחוד בין יאיר לפיד ו"יש עתיד" לבני גנץ ו"חוסן לישראל תל"ם" לצד "גשר" של אורלי לוי אבוקסיס, עולות השערות ספקולטיביות לגבי איחוד גדול בצדו הימין של המפה הפוליטית.

כבר לפני כשבועיים, מספר ימים לפני הפריימריז בליכוד, הפציר ראש הממשלה בנימין נתניהו במתפקדי הליכוד לתמוך בהצעתו לשריון מועמדים במקומות לא גבוהים ברשימת הליכוד על מנת להיערך לאפשרות של חיבורים בשמאל: "אני קורא לכם להבטיח את ניצחון הליכוד על ידי הצבעה בעד ההצעה שלי. אני מבקש מכם לשריין שלושה מועמדים במקומות לא גבוהים על מנת להבטיח לליכוד יכולת להתמודד מול החיבורים בין מפלגות השמאל", אמר אז נתניהו והוסיף: "החיבורים הללו מסכנים אותנו וחשוב שהליכוד ירכיב את הממשלה הבאה. לכן אנחנו חייבים לאשר את ההצעה שתגדיל את הסיכויים שלנו לנצח. הצביעו בפריימריז והצביעו בעד הצעתי".

הצעתו התקבלה על ידי מתפקדי הליכוד אך עד כה טרם פורסם על מועמדים אותם מבקש ראש הממשלה נתניהו להצניח למקומות אלה.

באותו השבוע אמרה יו"ר "הימין החדש", השרה איילת שקד מפורשות: "איילת שקד ב'ערוץ 12': "אם יהיה איחוד גדול בשמאל בהחלט ייתכן גם איחוד גדול בימין".

במקביל, ככל שחולפים הימים ויום חמישי הקרוב, יום סגירת הרשימות, מתקרב, מנסה ראש הממשלה נתניהו לגרום לכמה שיותר מפלגות ימין להתאחד, לפחות לבלוק טכני. אתמול פורסם כי מאמציו של ראש הממשלה לגרום לאיחוד בימין הביאו אותו אף לשוחח עם אביו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' ולנסות לשכנעו. מהלך זה פחות התקבל בברכה בשורות הבית היהודי, האיחוד הלאומי ובצלאל סמוטריץ' שאמר: "מחפש ולא מוצא קמפיין מקביל של כל הביביסטים שקורא לנתניהו להתחבר לבלוק טכני עם פייגלין. לפי כל הסקרים זהות שורפת יותר קולות לגוש מעוצמה. שרה"מ יתגבר על תחושת הכבס שפייגלין עושה לו וישריין אותו. כנ"ל עם כחלון וליברמן שמתנדנדים על גבול אחוז החסימה. אה, וגם אורן חזן עלול לרוץ לבד".

מנגד, פרסם היום ח"כ בצלאל סמוטריץ': "מתוקף האחריות הכבדה שמונחת כתפינו, על אני עושה כל יכולתי, גם היום, כדי להקים בלוק טכני עם כמה שיותר שותפים שיביא לניצול כל קול בימין. זה קשה אבל אני משוכנע שבעזרת השם נצליח. זה צו השעה".

דבריו של סמוטריץ' עמומים אך ייתכן ומלמדים על ניסיון שקיים בימין להביא לאפשרות של הסכם לחיבור טכני בין מפלגות הימין, במקרה של חיבור משמעותי בשמאל.

כאמור, הסבירות למהלך של חיבור בין כל מפלגות הימין ובהם: "הליכוד", "הימין החדש", "הבית היהודי – האיחוד הלאומי", "עצמה יהודית", "ישראל ביתנו" ו"כולנו", היא נמוכה וההיתכנות לקיום חיבור שכזה פחות נראית באופק אם כי, לא לגמרי לא הגיונית.

יצוין כי אם וכאשר יווצרו איחודים בגושים, בימין ובשמאל, המפלגות החרדיות צפויות להשיב לסדר היום את הדיון סביב איחוד חרדי בין ש"ס ליהדות התורה. התשובות, כאמור, ביום חמישי הקרוב.



1 תגובות

מיין תגובות